Najnowsze artykuły

Ile wody powinno pić dziecko w ciągu dnia?

Odpowiednie nawodnienie jest niezbędne do tego, aby organizm mógł prawidłowo funkcjonować. Jest to także ogromnie ważne w przypadku dzieci, które...

Czytaj Więcej

Praca w domu – jak chronić swoje ciało?

„Zdrowy styl życia” przestał być wyświechtaną formułą - coraz więcej osób naprawdę stara się odbudować swoje codzienne życie na zdrowych zasadach. Zwłaszcza pracując w domu na kwarantannie czy w lockdownie. Odpowiedzialne odżywianie, nawyki ruchowe i organizacja miejsca pracy stają się nieodzownymi atrybutami współczesnego człowieka. Przejawia się to również w życiu biurowym.

Podczas pracy ćwicz

Bez aktywności fizycznej mięśnie są „zastępowane” przez tkankę tłuszczową. Niestety pracownicy biurowi często o tym zapominają. Możesz uprawiać sport w dowolnym miejscu, nie musisz w tym celu chodzić do specjalistycznej siłowni. Niektóre ćwiczenia można i należy wykonywać w gabinecie przy użyciu własnego ciężaru ciała. Co jakiś czas musisz rozgrzać swoje ciało:

• połóż stopy na stole.

• poprawi to krążenie krwi,

• krew która zaczyna krążyć pozwala na uniknąć obrzęku.

Staraj się wstawać od stołu co półtorej godziny. Wybierz się na nawet krótki spacer, to pomoże nieco rozciągnąć mięśnie. Od czasu do czasu wyciągaj szyję. Aby to zrobić, wystarczy delikatnie, bez gwałtownych ruchów, pociągnąć głowę najpierw na jedno ramię, a potem na drugie. Jeśli masz zmęczone plecy, Trzymaj plecy prosto ze stabilnymi biodrami, a następnie skręć najpierw w prawo, a następnie w lewo tak bardzo, jak to możliwe. Jeśli twoje oczy są zmęczone, odwróć ekran na co najmniej pięć minut i spójrz w dal. Na oknie przyklej małą czarną kropkę: spójrz z niej na przedmioty za szybą. To ćwiczenie oczu pomoże złagodzić nagromadzony stres.

Co jeszcze mogę zrobić?

Już nawet potrząsanie dłońmi i stopami przez 5-10 minut jest bardzo dobre dla organizmu. Każdy trening cardio, czy to bieganie, jazda na rowerze, skakanie na skakance, pływanie, jest świetny dla tych, którzy siedzą zbyt długo. Mówi się, że mózg podczas ciężkiej pracy zużywa do 25 proc. energii - aby działał dobrze, cały organizm musi prawidłowo funkcjonować, a bez aktywności fizycznej jest to niemożliwe. Kilka lat temu japońscy naukowcy eksperymentalnie udowodnili, że człowiek musi wykonywać co najmniej 10 tysięcy kroków dziennie. Codzienny aktywny spacer naprawdę zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, które stały się plagą naszego wieku komputerowego.

Joga

Praktyka jogi może zostać przeniesiona do domu czy biura. Podczas niej wykonujemy różne ruchy: ćwiczenia siłowe zastępujemy rozciąganiem i rozluźnieniem, dynamikę - statyką. W tym strumieniu kolejnych wydarzeń znajdujemy przyjemność, pocieszenie i radość, kierujemy naszą uwagę do wewnątrz i zaczynamy odczuwać w każdym ruchu nasze ciało i wibracje energii. Szczególnie wskazana jest gyrokineza - system łączący elementy klasycznej jogi, pilatesu, tai chi i baletu. Technika polega na systematycznym i delikatnym oddziaływaniu na stawy i mięśnie za pomocą rytmicznych i falujących ruchów. Wszystkim ruchom towarzyszy specyficzny system ćwiczeń oddechowych, który stymuluje pracę narządów wewnętrznych. Specjalne wzorce oddechowe dla każdego ruchu stymulują układ nerwowy, otwierają ścieżki energetyczne i wzbogacają krew w tlen.