Najnowsze artykuły

W poszukiwaniu harmonii między pracą a...

Zajęci rozwojem kariery zawodowej, pochłonięci codziennymi obowiązkami, zupełnie zapominamy o tym, co jest naprawdę ważne. Brakuje nam celu, do którego...

Czytaj Więcej

Dlaczego tracę wagę wolniej niż mój mąż?

Wiele osób chce schudnąć i zachować szczupłą sylwetkę. I kobietom przychodzi to zwykle trudniej niż mężczyznom.

Masa i mięśnie

Masa mięśniowa mężczyzn jest o 15% większa, to tak zwane mięśnie aktywne. Te mięśnie zużywają znacznie więcej energii i kalorii. Przy takim stosunku mężczyźni tracą na wadze 10-15% szybciej niż kobiety. Czy ta korzyść jest typowa dla całej fazy odchudzania? A może kobiety mają szansę dogonić mężczyzn? Ogólnie rzecz biorąc, mężczyźni nie są tak zdyscyplinowani, jak kobiety. Kobiety mają lepiej rozwinięte postrzeganie ciała i odpowiedzialność za jego stan. Wpływa to na wolę i wytrzymałość, usprawnia proces pozbywania się zbędnych kilogramów. Kobiety próby utraty wagi głównie poprzez jedzenie. W przypadku mężczyzn nie jest to częsty przypadek. Jeśli chodzi o odżywianie, kobiety znacznie szybciej i łatwiej zmieniają swoje zachowanie. Są nawet skłonni przejść na posiłki wegańskie lub wegetariańskie. Mężczyźni wolą uprawiać sport niż zmienić dietę.

Metabolizm

Optymalny metabolizm ma kluczowe znaczenie dla długotrwałej i trwałej utraty wagi. Jeśli spaceruje godzinę 3 razy w tygodniu, spalam około 1500 kalorii miesięcznie. To prawie nie ma wpływu na całkowitą liczbę kalorii. Potrzebuję metabolizmu, który pracuje dla mnie 168 godzin tygodniowo. Aby zatem przyśpieszyć chudnięcie, kobieta musi przyśpieszyć metabolizm. Z jednej strony osiąga się to poprzez wyższy procent masy mięśniowej. Jest to największy organ metaboliczny, który również cicho spala cukier. Drugi to trening wytrzymałościowy. Zwiększa zużycie energii mięśniowej. Dzieje się to poprzez mitochondria. Są aktywowane przez zwiększenie zapotrzebowania komórki mięśniowej na tlen. Sportowiec ma około 2 razy więcej mitochondriów, co oznacza podwojenie lub nawet potrojenie obrotu energii. Aby zmienić ogólny system metaboliczny, musisz połączyć trening siłowy i cardio. Z reguły mężczyźni o takim samym wzroście i masie ciała zużywają więcej energii o 15-20%. Wynika to z aktywnej masy mięśniowej, która dziennie zużywa 200-400 kalorii.

Spalanie tłuszczu

U kobiet zwykle ustępuje wolniej i słabiej. Dzięki większej ilości mięśni mężczyźni znów wygrywają. W pozycji siedzącej ciało mężczyzny spala 1 gram tłuszczu na godzinę, a ciało kobiety 0,8 grama. Szczególnie na początku odchudzania ważny jest ujemny bilans kaloryczny. Oznacza to mniejszą konsumpcję przy jednoczesnym zwracaniu uwagi na jakość żywności. Dzięki temu możesz szybko osiągnąć pierwsze sukcesy. Aby na długo ustabilizować wagę, metabolizm musi być wielokrotnie aktywowany i zwiększany. Zależy to głównie od aktywności fizycznej. Te dwa filary są krytyczne: krótkotrwała utrata masy ciała jest realizowana poprzez zmiany żywieniowe, a ruch jest niezbędny, aby utrzymać pożądaną wagę. Efekt jo-jo wynika z faktu, że obrót energią zostaje zakłócony, jeśli jemy zbyt mało. Zazwyczaj zmniejsza się również masa mięśniowa. Kiedy znowu zaczynamy prawidłowo jeść, waga szybko wraca. Dodatkowa masa mięśniowa daje mężczyznom ogromną przewagę, zmiękcza efekt jo-jo.